Hakkımızda

Ülkemiz narenciye sektörü, 4 milyon tona yakın üretimi, 942 milyon dolarlık ihracatı ile özellikle Ege ve Akdeniz bölgesinde doğrudan ya da dolaylı olarak 5 milyonluk bir nüfusun geçimini sağladığı önemli bir sektörümüzdür.

Türkiye Narenciyesi’nin eşsiz doğal lezzeti ve yüksek kalitesinin sağladığı avantajlar dikkate alındığında, üretimin üçte birlik bölümünün neden ihracata ayrılmış olduğu daha iyi anlaşılır.

Narenciye Tanıtım Grubu, ürünlerimizin yurt içi ve yurt dışı talebini artırmak adına kaliteli üretim planlaması ve doğru pazarlama kanallarının kullanımı enstrümanlarını organize bir şekilde ve ülke politikası olarak yürütmek için kurulmuştur.

Narenciye Tanıtım Grubu, narenciye ürünlerimizin tanıtım ve pazarlaması yönündeki çalışmalarını narenciyede “Türk Malı” imajını ön plana çıkararak markalaşma sürecini tamamlama hedefine oturtmuştur.

Narenciye meyvelerinin, içerdiği vitamin ve lifler ile insan sağlığı üzerindeki olumlu etkileri tüm dünyada kabul görmektedir.

Yürüteceğimiz tanıtım kampanyaları ile ürünümüzün bu özelliklerini ön plana çıkartarak hem dışarıda hem de iç piyasada tüketici alışkanlığı yaratabilmek NTG’nin “Türk Malı” imajı oluşturma hedefinin destekleyicisidir.

Narenciye Tanıtım Grubu (NTG) tüm bu çalışmaları gerçekleştirmek adına 2007 yılı Kasım ayı içerisinde TC Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın 120008151 sayılı talimatlarıyla kurulmuştur. Sekreteryası Akdeniz İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği tarafından yürütülmektedir. Dış Ticaret Müsteşarlığı Başkanlığında, Akdeniz Yaş Meyve-Sebze İhracatçıları Birliğinden üç ve İstanbul, Ege, Antalya, Karadeniz ile Uludağ Yaş Meyve-Sebze İhracatçıları Birlikleri yönetim kurullarından birer üyenin katılımından oluşur.

MİSYON

NTG’nin temel amacı yurt içinde tüketimi ve talebi artırmak, yurt dışında ise narenciye meyvelerinde Türk Malı imajının ön plana çıkarılarak markalaşma sürecinin tamamlanması ve pazarlama-tanıtım faaliyetlerine hız verilmesi suretiyle yurt dışı talep, fiyat ve rekabet istikrarının sağlanması şeklinde özetlenmektedir.

BAŞKAN'IN MESAJI

Web sitemize hoşgeldiniz,

Narenciye Tanıtım Grubu, 2007 yılında Ekonomi Bakanlığı tarafından, yurtiçi ve yurtdışı narenciye talebini arttırma amacı ile kurulmuştur. Grubun ana hedefi, Türk narenciyesinin sahip olduğu besinsel ve duyusal üstünlüklerini ortaya sererek, tüketici alışkanlıkları geliştirmek ve narenciye tüketimini artıracak tanıtım faaliyetleri gerçekleştirmektir. Uzun yıllar boyunca, ülkemizin en önemli tarımsal ürünlerinden olan narenciyenin üreticiden ihracatçıya kadar en büyük sorunu, pazardaki rekabet gücünü artıracak Türk Marka imajının yaratılması olmuştur. En büyük rekabet avantajı Türk narenciyesinin üstün kalitesidir. 2007 yılından beri Narenciye Tanıtım Grubu olarak, uluslar arası pazarda tanıtım ve koordinasyonu sağlamak ve Türk Narenciyesinin tüm dünyada tüketimini artırmak için  başarılı şekilde devam edilmektedir. 

Narenciye Tanıtım Grubu, 2010 yılında Rusya’da Türk pop yıldızı Tarkan ile bir tanıtım kampanyası başlatmış ve kampanyayı Ukrayna ve Azerbaycan’da devam ettirmiştir. Reklam filmi gösterildiği ülkelerde büyük ilgi ile karşılanmıştır. İlgili ülkelerde billboardlar ve otobüsler Türk narenciyesi görselleri donatılmış, ilgili kampanya dahilinde birçok reklam, ulusal basılı mecrada yayınlanmıştır.

Narenciye Tanıtım Grubu düzenli olarak katıldığı World Food Moscow, Fruit Logistica, Iraq Agro Food Fair, Iran International Food, Beverages and Hospitality Fuarı, Fodex Japan, Dubai World of Perishables Fair fuarları gibi fuarlara katılımı yanında birçok uluslararası tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. NTG 2016 yılında Moskova'da olduğu gibi birçok kez "En İyi Stand Tasarımı" ödüllerini almıştır. 

2012-2013 sezonununda NTG tanıtım kampanyaları çerevesinde, Rusya Federasyonu, Polonya, Ukrayna, Romanya, Irak ve Orta Asya ülkelerinde yayınlanan “The Magnificent Century” dizisi kadrosu ile bir tanıtım filmi hazırlamıştır. 2013-2014 sezonunda ilgili tanıtım filmi, 11 Kasım 2013’den 15 Aralık 2014’e kadar 5 ayı kapsayacak bir şekilde hedef ülkelerde yayınlanmıştır. Bu ülkelerde tanıtım filmi büyü bir ilgi ile karşılanmıştır.

Tanıtım kampanyaları kapsamında 2014 – 2015 sezonunda, Türk narenciye sektörü en önemli ihracat partnerimiz olan Rusya Federasyonu halkına tanıtım gerçekleştirecektir. Rusya’daki gazetecilik etiklerine, yayıncılık yasalarına ve diğer yasaları da göz önünde bulundurarak Türk narenciyesi hakkında ciddi bir farkındalık oluşturulmuştur. Hedef kitle bakış açısı değerlendirilerek, tanıtım faaliyetleri, Komsomolskaya Pravda, Kommersant, Teleprograma, Sovetskysport, gibi gazeteleri, Gastronom, OK!, Zdoroive gibi dergiler, kp.ru, zdr.ru, gastronom.ru, sovsport.ru gibi önde gelen web siteleri ve Russia 1, NTV Russia gibi TV kanallarında yapılan tanıtım faaliyetleri ile bu farkındalık güçlendirilmiştir.

Uluslararası pazarda rekabet avantajını koruyabilmek için yeni ürünlerin üretilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu duruma istinaden, NTG, yeni narenciye çeşitlerinin üretilmesi hususunda Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü ve Alata Tarımsal Araştırma Enstitüsü, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi rehberliği ile yapılan proje ve çalışmaları desteklemektedir.

Şu an ziyaret ediyor olduğunuz web sayfasımız, Türk narenciyesini tanıtmayı Türk narenciyesi ihracatının tüm dünyaya internetin de yardımı ile yayılmasını amaçlamaktadır.

Şu andan itibaren, Narenciye Tanıtım Grubu aktivitelerini takip edebilir, narenciye ihracatçılarının bilgilerine doğrudan ulaşabilir, bu siteden müşterilerinize taze ve sağlıklı narenciye sunabilirsini.

Ali KAVAK
Narenciye Tanıtım Grubu Başkanı