ASIA FRUIT LOGISTICA 2016, HONG KONG

Onuncusu düzenlenen fuarda,  % 22 ziyaretçi artışı olmuş,  74 farklı ülkeden 11.000 ziyaretçi ve  37 farklı ülkeden 665 firma  katılımcı olarak ürün ve servislerini sergilemişler ve 2015’e göre katılımda  % 100 artış görülmüştür. 

Güney ve Orta Amerika’dan katılım biraz artmış ve  Kolombiya ilk kez katılmıştır. Bu ülkeler Asya’yı  hedef pazar edinmişlerdir. Yeni lezzet ve  ürünler sunarak pazarda patlama yaratmayı amaçlamaktadırlar. Kolombiyalı şirketler Ocati ve Tropical Bite,  kurutulmuş  altın çileği (güvey feneri)  Asya’da sunmayı planlamaktadır.

Avustralya ve Yeni Zelanda’dan katılım 2015 e göre daha çok olmuştur. Avustralya Çin pazarına nektarin ile yeni girmiştir ve Y. Zelanda Asya pazarı için elma çeşitlerini hazırlamıştır. Bu iki ülkenin Avrupa’dan Asya pazarına yöneldiği net şekilde görülmektedir. 

Çin’den katılım çok artmış, markaları daha belirgin göze çarpar duruma gelmiştir. Goodfarmer, ithal ve ihraç ettiği ürünleri sergilemiş, özel muz çeşitleri ve Çin elma çeşitlerini sunmuştur. Shenzhen Yuanxing Fruit yeni markası Yumsun’u  sunmuştur.
Qifeng’ un kiwi çeşitleri sunulmuştur, firmanın kırmızı merkezli  kivisine olağaüstü ilgi toplanmıştır.

Çin narenciye üreticileri  YANG ve  Xing Ye Yuan uluslar arası  müşteri ve tedarikçilerini ağırlamışlardır.

Çin pazarı vadeli çalışmadığı için , yabancı şirketler Çin ithalatçı ve distribütötörler ile çalışmaya çok hevesliler. Bu yıl birkaç yenilik yaptılar;  Jaguar adlı firma Leopard Fruit adında Şangay’da bir şirket kurmuştur. Bu şirket, Çin’e  Güney Afrika’dan narenciye  ithalatı , Çin’den de Avrupa’ya ihracat üzerine odaklanacaktır.

Goldanda ve Avustralyalı Nippys Waikerie Producers yeni bir ortaklık ilan ettiler, bu ortaklıkla Goldanda,  Nippys  narenciyelerini Çin’de pazarlayacaktır.

Avrupa; Hollanda ,İspanya ve İtalya ile yeni birkaç UK firması ile daha fazla katılım gerçekleştirdi. Hollandalı katılımcılar şeftali, biber ve  domates sunarken,  2017 ‘de dolmalık  biberin  tam hızla pazara gireceğini belirttiler.

Pazarda farklılık  başarıda ana etkendir. Çin’de Greenery  iki şeftali çeşidi sunmuştur.Levarth’ın  kırmızı ve sarı biberleri Asyalı ziyaretçilerin çok ilgisini çekmiştir. Rijk Zwaan, çok büyük ulus arası bir takım ile katılım sağlamıştır.  Firma Çin pazarında çok başarılıdır.

Asyalı  Tüketime Hazır Ürün Pazarı çok hızlı büyümektedir. Bu konseptte Knox marulu  dikkat çekmiştir( Bu marul çeşidi kesilmiş ve paketli halde  3 günden fazla renk değiştirmeden taze kalabilmektedir.)

Belçikalı birkaç katılımcı  Truval ve Calsa, Çin’e ihraç ettikleri şeftali üzerine bilgilendirme yaptılar. Enza Zaden, farklı domates , biber ve kabak çeşitlerini tanıttı.

Asyalı katılımcılar;Pakistanlı  ve Hint katılımcı sayısı azalmıştı. Malezya ve Vietnam Kuzey Amerika’da fırsatlar aramaktalar. Türk  katılımcılar incir ve narenciye odaklıydılar.

Afrika; Güney Afrika standları ziyaretçilerle dolmuştu. Mısır, her zamankinden daha fazla firma ile katıldı, sebebi muhtemelen narenciye sezonunun gelmesi ve Çin’in Mısır üzümü ithalatına  bu yıl izin  vermesiydi.

Kaynak: FreshPlaza.com

GALERİ